Monas Blogg

Alla inlägg den 18 december 2011

Av Mona Nilsson - 18 december 2011 21:29


På förmiddan i dag städa jag mitt inneförråd. Bar ner några lådor till källaren. Vissa lådor var tomma och de övriga var inte tunga alls. Senare på dagen när min son och hans familj var hos mig för att bjuda på middag så högg det till i ryggen.  Camilla sa att hon trodde det kom från lådbärandet tidigare i dag. Nåja, det började i alla fall göra väldigt ont...ibland även då jag stod stilla.


För en stund sen skulle jag äta resterna från middagen och när jag skar potatisen tvärhögg det i ryggen. Jag tappade kniven i golvet, förlorade balansen för en stund och skrek högt av smärta.  Så fruktansvärt ont det gjorde...går inte att beskriva. 


Nu har jag suttit en stund och kollat på tv och det gick ganska bra men så fort jag reser mig och börjar röra mig så gör det ont som sjutton. Tur att jag är ledig från jobbet ytterligare två dagar. I morgon ska jag, sonen och svärsonen fara och handla så jag hoppas verkligen att jag inte säckar ihop inne på affären. Hur det blir med städningen i morgon får jag se. Tur att Camilla var snäll i dag och dammsög åt mig. Jag har ju tack och lov några dagar på mig innan julafton så jag bör nog hinna...såvida ryggen lugnar ner sig.


Hade tänkt ta mig ett varmt skönt bad i kväll men vågar tyvärr inte...tänkt om jag inte kommer upp ur karet?  Får ta mig en snabbdusch i morgonbitti i stället. Kommer att  gå och lägga mig alldeles stax och ska sanningen fram så är jag lite nervös för hur det ska gå att sova.  Ja, så är det här blir det när ålderdomen smyger sig på...kroppen orkar inte...hihi.


God natt alla bloggare och God Jul till er alla.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards