Monas Blogg

Alla inlägg under april 2022

Av Mona Nilsson - 13 april 2022 18:54

Just nu regnar det i stugan och fortfarande plusgrader, 5,2 grader. Har tinat mycket under dagen. Synd bara att det blir så många vattenpölar på gården. Förhoppningsvis försvinner det snart eftersom det tydligen ska fortsätta att vara varmt.

 

Mina barn kommer ju hit i morgon och de har handlat åt mig. Det är helt sjukt vad matpriserna har stigit. Snart har man inte råd att äta. Christer skickade denna bild till mig:

 

26 kronor för en burk Bullens. Helt sjukt. Tur att jag har kvar några burkar sen jag handlade senast.

 

Ha det bra allihop!

Av Mona Nilsson - 12 april 2022 18:30

Även i dag har det varit ett strålande soligt väder och jag börjar återfå känslan att våren är på väg. Helt underbart. När det var som varmast i går så var det drygt 15 grader i solen och det rasade snö från taket. Inomhus hade jag drygt 30 grader varmt.

 

Jag är ju i stugan nu och för ett tag sen slog vi av värmen och bara kört luftvärmepumpen i vardagsrummet och en liten fläkt i hallen. Min son rekommenderad mig att starta kylan på luftvärmepumpen när det var som varmast. Valde till slut att inte göra det eftersom jag är ganska frysen av mig.

 

Även idag blev det en promenad. Ville gärna ta några foton på vår vackra omgivning men ser inget utan läsglasögonen och dessutom är det så ljust ute och då blir mobilskärmen så mörk. Att jag lyckades med gårdagens foto var nog bara ren tur.

 

Mina barn kommer hit på Skärtorsdagen och jag håller på att längta ihjäl mig. Har beställt mat och godis med dem. Förra veckan åt jag bara godis på måndagen men sen hittade jag en påse knäck som blivit kvar sen jul. Jag blev mycket glad över att hitta dem och åt upp alla med gott samvete. Borde egentligen inte ha gjort eftersom jag försöker gå ner i vikt. Borde ändå känna mig nöjd eftersom jag lyckades gå ner 1,7 kilo under förra veckan.

 

Nu blir det nog att fortsätta med släktforskningen en stund. Har hittatt min mors släkttavla på en norsk hemsida och där går släkten tillbaka till mitten av 1600 talet. Jätte häftigt. Efter släktforkningen ska jag se någon bra film innan jag lägger mig.

 

Ha det gott allihop!

Av Mona Nilsson - 11 april 2022 18:30

Vädret har varit underbart så jag passade på att ta en kort promenad i morse.

 

 

 

Av Mona Nilsson - 9 april 2022 10:47

Igår var det världens snöstorm här i Norrlångträsk men även hela Skellefteå kusten. Förutom att det var snöstorm i Skellefteå så gick åskan och det blixtrade i centrala stan. Pratade med Christer igår och han berättade att han fastnat med bilen 2 gånger samt att han hjälpte 8 personer som också kört fast. Det var tydligen helt kaos. Bussturer ställdes in och skolorna stängde vid 12 -tiden.

 

Det var meningen att Christer och Lexie skulle komma hit igår men vi blev tvungen att ställa in det och tur var väl det.

 

Det var snöstorm även här i stugan och jag blev förvånad över att strömmen inte gick. Hans-Olov har varit och skottat uppfarten till stugan nu på morgonen så nu har vi en stor snöhög utanför ena köksfönstret. Tala om "Aprilväder". Det tar nog ett tag för all snö att försvinna.

 

I dag verkar det klarna upp. Man kan se lite av blå himlen.

        

  


  

Av Mona Nilsson - 6 april 2022 08:17

Är tillbaka i stugan sen i lördags.

Vädret har varit lite bättre men när jag vaknade i morse fick jag en liten chock. Vinten är tillbaka. Snöstorm ute och tydligen ska det hålla på ända fram till lördag. Man fick en liten glimt av våren men så försvann den. Suck.

 

  

Av Mona Nilsson - 5 april 2022 14:45

Nu har skattepengarna kommit. Äntligen.

 

  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards