Monas Blogg

Alla inlägg under september 2009

Av Mona Nilsson - 23 september 2009 20:44


I dag var jag hos min företagsläkare för att få hjälp med mina så kallade krämpor.

Läkaren sa bland annat att jag har atros i mina knän, vilket jag själv misstänkt länge men som min vanliga läkare alltid har nekat till. Lider dessutom av lättare ångest.


Jag jobbar just nu 75 % men från och med oktober så går jag ner till 50 %. Ska verkkligen bli skönt. Har torkat golven 2 gånger under det senaste året eftersom all min energi går åt att klara av jobbet. När jag kommer hem från jobbet är jag jämt så trött och har värk så jag orkar inget göra här hemma.


Nu har jag fått medicin så att jag kan sova (tog den första för en stund sen) men medicinen fungerar samtidigt som ett uppåttjack. Sova på nätterna och förhoppningsvis bli piggare på dagarna. Läkaren tror dessutom att jag har IBS, vilket är en tjocktarmssjukdom...visserligen helt ofarlig men som uppfattas väldigt jobbigt av dem som lider av det.


Nu har jag fått med mig ett pappar som ska lämnas in på vårdcentralen,där en massa olika prover ska tas. Om de visar något så kommer företagsläkaren att höra av sig till mig.


Just nu är jag jättetrött men måste sitta uppe ett litet tag till så att tabletten börjar verka ordentligt.


Vill passa på att lämna en stor eloge till min arbetsledare Siv som verkligen stöttat mig på alla sätt man kan tänka sig. En toppenchef med andra ord.


Av Mona Nilsson - 4 september 2009 07:36


Var ledig igår och är även ledig idag...skönt.

Ska fixa lite i lägenheten i dag för det behövs verkligen...började lite smått redan i går.

Av Mona Nilsson - 3 september 2009 23:21


Här kommer en liten filmsnutt från min dotters bröllop den 8 augusti i år.



Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards