Monas Blogg

Alla inlägg under maj 2012

Av Mona Nilsson - 20 maj 2012 07:02


Igår köpte jag mig en webbkamera. Det var kul att se några av dem jag pratade med. Syrran bestämde sig för att köpa en likadan så vi fixar det senare idag.


Det regnar idag och det ör ju inte så trevligt, men inget att göra åt.


Igår firade vi Christers födelsedag trots att han inte fyller år förrän den 27:e. Anledningen är att Camilla ska operera sig den 25:e och då är hon nog inte så pigg på att ha hela huset fullt med folk.


Sitter nu och väntar på att Christer ska ringa så jag kan hämta upp honom på jobbet. Åker nog om cirka 40 minuter.

Av Mona Nilsson - 19 maj 2012 06:06


God morgon gott folk!

Skjutsade just min son till jobbet och då såg vi en hare som sprang över vägen...mitt i stan. Ovanligt att se dem där.

Nu ska jag ta det lugnt fram till åtta tiden då jag åter ska ner till stan och hämta Christer från jobbet.


Det ser ut att bli en underbar dag med sol...det är i det närmaste molnfritt just nu.

Av Mona Nilsson - 16 maj 2012 18:06


I dag har det varit ett underbart väder. Äntligen är sommaren på väg.

Tog en kort promenad med syrran och efter det så bjöd hon på lunch.

När jag kom hem vilade jag en stund och sen satte jag mig på altanen med en bra och spännande bok.


Ska snart upp till Rosita men det blir bara ett kort besök.

Av Mona Nilsson - 14 maj 2012 08:59


I dag kom värken tillbaka. Om det beror på att jag cyklade till och från jobbet igår vet jag inte men den är i alla fall tillbaka. Får väl se om det släpper under dagen. Eftersom vädret är ostadigt i dag så kommer jag att ta bussen till jobbet.


I lördags satt jag barnvakt hos Amanda, Anton och Elina. Mina barn med respektive hade en kväll tillsammans och har hört att de hade väldigt trevligt. Ska försöka sitta barnvakt oftare så att de kan fortsätta att ha trevliga kvällar. Det känns så bra som mamma när barnen och deras respektive kommer så bra överens.

Av Mona Nilsson - 12 maj 2012 08:21


Har varit hemma från jobbet ett par dagar på grund av dålig mage. Nu känner jag mig bättre och kommer att fara till jobbet i morgon. Jobbar bara 4 timmar så det ska nog gå bra.


I tisdags var jag hos företagläkaren. Fick äntligen Atarax för att kunna somna på kvällarna. Testade inför två nätter och jag sov mycket bra. Har inget minne av att jag vaknade under natten. De här dagarna jag varit hemma har jag inte tagit taletterna för då hade jag ju möjlighet att vila under dagen, som jag också har gjort.


Läkaren ordinerade också att jag skulle ta tre ipren om dagen i en vecka för min värk i vänster höft. Om det inte fungerar kommer jag att få en kortisonspruta. Sen jag började ta ipren regelbundet så har jag inte känt av höften men vi får se hur det går när veckan tar slut. Hoppas att värken fortsätter att hålla sig borta.


I dag skiner äntligen solen och humöret känns lite bättre tack vare det. Humöret har inte varit på topp precis eftersom jag varit dålig i magen. Har haft svårt att äta, för så fort jag ätit så har magen börjat leva om och så har det givetvis blivit toalettbesök strax efter. Hoppas jag får hålla mig frisk nu.

Av Mona Nilsson - 3 maj 2012 07:14


I dag är det ingen bra dag. Har värk och mår väldigt illa.

Kommer att ta det lugnt idag så kanske jag orkar jobba i morgon.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards