Monas Blogg

Alla inlägg under maj 2021

Av Mona Nilsson - 9 maj 2021 11:10

Sitter just nu hos min son Christer (som flyttat tillbaka till Skellefteå) för att passa barnbarnen medans han jobbar. Det är tur att barnbarnen klarar sig själva väldigt bra. Själv orkar jag inte så mycket eftersom jag har problem med ryggen. Jag behöver bara vara här, hålla dem sällskap och fixa lunch. Har dock lovat det yngsta barnbarnet Lexie att vi ska till lekplatsen i eftermiddag. Hon får rasa av sig lite och jag kan sitta och dricka kaffe och hålla koll på henne. Hon börjar bli lite rastllös nu hör jag.

 

Angående ryggen så sjukskrev jag mig själv i två veckor. Ska till min läkare på tisdag morgon och då får vi se om det blir fortsatt sjukskrivning eller inte. Känner mig dock inte redo att fara till jobbet. Så länge jag tar det lugnt så går det bra men så fort jag gör något så gör det ont. Kan inte förstå varför. Röntagde ryggen för ett tag sen men där hittades inga fel annat än förslitningar. De få dagar som jag inte har ont i ryggen så sätter värken i höger arm igång igen. Haft problem med armen ganska många år och fått några kortison sprutor men varken sprutorna eller värktabletterna hjälper.

 

Nu har jag även fått tabletter för min benskörhet. Tablettmängden ökar för varje år. Har en stor låda där jag samlar all medicin som jag tar.

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards