Monas Blogg

Alla inlägg under januari 2023

Av Mona Nilsson - 28 januari 2023 14:26

Drömmar har länge fascinerat mig. År 1997 gjorde jag ett kompendium om detta. Jag läste en mängd litteratur för att sätta min in i den historiska delen, vilket jag tyckte var väldigt givande och intressant. Här kommer jag att samla lite av det jag läst men även några av mina egna drömmar. Vissa drömmar innehåller även min egna tolkning. Kommer även att skriva ner hur man kan lära sig att komma ihåg en eller flera drömmar. Som mest har jag skrivit ner fem detaljerade drömmar i min drömbok, från en natts sömn. Kanske kan detta få fler att bli intresserad av drömmar och att föra Drömbok.

 

Ur boken "Drömmar" av Julia och Derek Parker:

 

Alla månniskor drömmer. En vanlig nattsömn rymmer inte bara en utan flera drömperioder. Detta har man framställt genom olika experiment. En del människor glömmer helt bort nästa alla sina drömmar och påstår att de inte drömmer överhuvudtaget, medan andra minns nästan alla sina drömmar. De flesta minns vissa inslag i drömmarna och kan då och då ha mycket detaljerade minne av drömmarna som av olika skäl tycks ha varit särskilt slående och betydelsefulla. Och de flesta av oss har en känsla av att åtminstone vissa drömmar har ett budskap av intresse."

 

Nästa vecka kommer jag att skriva om historiken. Det är ganska mycket som jag skrivit om det tidigare så jag ska försöka att korta ner det till ett inlägg här.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards