Monas Blogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Mona Nilsson - 26 januari 2012 04:02

Jag ropade nog "hej" lite för tidigt. Är fortfarande inte bra. Kroppen är helt slut och jag blir trött för det minsta lilla jag gör. Försöker vila mycket men det hjälper inte så bra. Blir nog tvungen att ringa till jobbet och förbereda dem på att jag blir hemma resten av veckan. Så fort jag försöker äta så börjar jag må pyton.

Av Mona Nilsson - 25 januari 2012 06:09


Börjar känna mig lite bättre. Igår låg jag hela dagen förrutom när jag var på toan och det var ganska ofta. Tror jag åkt på magsjuka. Kunde bara äta lite soppa igår så nu har jag gått ner 1 kg under en dag. Just nu är jag helt slut men det beror nog kanske också lite på att jag ätit så dåligt. Mått så dåligt så bara jag tänkt på mat så har jag blivit tvungen att gå och kräkas. Tur att jag inte ha behövt handla något för det har jag aldrig klarat. Kanske orkar jag ta mig en tur på affären i morgon.

Av Mona Nilsson - 18 januari 2012 00:54


Nu är det väl ändå sjutton också. Kan inte sova. Morö Backes kyrkklocka har ringt i en halvtimme nu. Vem sjutton sätter i gång den mitt i natten?

Av Mona Nilsson - 17 januari 2012 09:17


Har startat en insamling som kan hjälpa mig att göra andra glad. Under mina länkar hittar du min insamling. Donera gärna en litet slant.  För tillfället så står jag för alla kostnader i samband med "Uppmuntran" men kan gärna behöva lite hjälp.

Vill du veta mer om Uppmuntran så finns det även en länk till hemsidan.

Av Mona Nilsson - 9 januari 2012 08:19


 I dag är det kallt...-11 grader här hos mig. Vet inte om det blir någon promenad i dag. Kanske försöker jag mig på lite Zumba istället. Börjar längta till sommaren så man slipper snö och kyla.

Av Mona Nilsson - 4 januari 2012 06:41


Har börjat plocka bort julen. Nu fattas bara adventstjärnan och julgranen. Ska försöka ta bort dem under veckan. Minnet sviker mig som vanligt och har redan glömt bort var jag lagt sakerna som ska stå där julgrejerna varit. Nåja, får väl köpa mig en ny lampett till vardagsrummet. Behöver en ny vilket fall som helst.


Ska försöka komma igång med träningen igen fast det känns lite trögt. Har gått upp i vikt under julen och det vill jag få bort. Har satt som mål att gå ner drygt 14 kg under 2012. Förra året missade jag mitt dåvarande mål med drygt 2 kg.


Nu väntar tre dagars jobb men i helgen är jag ledig.


Har lagt in en omröstning här till vänster. Rösta gärna.

Av Mona Nilsson - 1 januari 2012 18:46


Nyårsafton firade jag hos mig dotter Rosita och hennes man Bosse. Rositas kompis Carmen var ockå med och firade med oss.


Till förrätt åt vi toast med skagenröra


Till huvudrätt blev det fläskfilé, potatissallad och grönsallad. Mycket gott.


Carmen och Rosita


     Bosse


 

Lite senare på kvällen spelade vi "Ryktet går". Ett mycket skojigt spel.

En mycket trevlig kväll och natt. Tack Rosita och Bosse!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards