Monas Blogg

Alla inlägg under oktober 2012

Av Mona Nilsson - 27 oktober 2012 09:13


Just nu sitter jag och har det tråkigt. Kommer mig inte för att göra något förrutom att jag satt i gång en tvätt.


Lördag den 20:e firade vi min svärson Bosse som fyllde år...han fyllde visserligen år den 22:a men vi firade honom i förväg. Vi började med att fara och bowla och det var jättekul men tyvärr vann killarna över oss tjejer.


 
Gänget samlas inför spelet     





        

Christer kollar sig omkring

 

 

 

Henrik och Bosse

 


Senare på kvällen åt vi en god middag och sen lite charader.


 

Henrik och Felicia väntar på maten

 

 

 

Äntligen kommer maten...helt underbart gott...tack Christer som lagade maten.

 

Så till i går.

Vi i SkellefteRingen hade samats för att spela Bingo.


 

Camilla, Peter och Gun väntar på att spelet ska börja

 

 

 
Väntar gör även Ester, Bosse och Gerd (som gömmer sig)

 

 

 

Här är Bingokvällens vinnar: Rosita, Camilla, Gun och Peter

Av Mona Nilsson - 18 oktober 2012 07:12


Nu  har jag fått tvättmaskinen. Det fattas bara en liten sak så kan jag börja tvätta här hemma och slippa tvättstugan. Själva installationen var enkel så det fixade Christer åt mig. Känns helt underbart.


Ikväll ska jag sitta barnvakt en stund så att Rosita får övningsköra lite.


I övrigt har det inte hänt så mycket. Har ont i benen men det går nog över när jag börjar jobba.

Av Mona Nilsson - 16 oktober 2012 10:38


Har just  varit ute med dotterns hund Tarzan. Hade full vintermundering på mig men ansiktet fick sitt av det hårda spöregnet. Det är lite snöblandat regn märker jag. Skulle vilja att det bara var snö så vi slipper detta evinnerliga regnandet. Är så less nu. Ska be min son att han hjälper mig med vinterdäcken så fort som möjligt. Såg på Facebook att det kommit snö på flera håll så det kommer nog snart hit också.


I morgon ska jag ha Tarzan hemma hos mig. Är ledig så det passar mig bättre att han är hos mig...dessutom kommer de och lämnar min tvättmaskin någon gång mellan 11.00 och 19.00 Tur i alla fall att de ska ringa en halvtimme innan de är framme hos mig. Måste ju hinna ut med hunden mellan varven.


Har haft ständig huvudvärk de senaster 5 dagarna. Släpper det inte snart så måste det bli ett besök hos läkaren. Måste äta värktabletter var 3.e - 4:e timme för att hålla huvudvärken borta så pass att jag kan jobba i alla fall. har tandvärk också så ett besök hos tandläkaren blir snart ett måste...fast jag avskyr att behöva gå dit.


I dag jobbar jag mellan klockan 13:00 - 19:30 så är nog inte hemma förän 20:00 ungefär. Hoppas vädret har lugnat ner sig lite till dess.

Av Mona Nilsson - 3 oktober 2012 10:43

Nu flyttas det för fullt. Jag har just kört Rosita till skolan och Bosse, hans pappa och kompis kör med lådor till deras nya lägenhet. Städfirman håller på att städa så i kväll blir det nog lite möbler också.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards