Monas Blogg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Mona Nilsson - 18 augusti 2012 21:36


I dag bjöd jag mina systrar på middag: Kyckling med sweet and sour och jasminris. Tror att de både två blev lite överraskade. Efter middagen drack vi kaffe och spelade kort. Kort sagt...jag hade en mycket trevlig kväll. De har just gått och nu ska jag slappa en stund innan det blir dags att sova.

Av Mona Nilsson - 5 augusti 2012 23:48


Då var man hemma i Skellefteå igen och det känns ganska skönt.


Helgen i Laisvall har varit helt underbar och så många gamla bekanta man träffade. Hade turen att få träffa två av mina klasskamrater. Här på fotot står (från vänster) mina systrar Gerd och Ester. Min bror Bernhard och en av Gerds gamla klasskamrater Jostein (som åkt hela vägen från Oslo).


 


På ett sätt blev jag lite besviken på Laisvall och det var för att så många hus har låtits stå och förfalla. Ända var det med en viss vemod som jag åkte hem idag. Just nu finns det bara ett åttiotal fasta boende I Laisvall men då jag var liten var vi väldigt många. Här har jag tillbringat min uppväxt och har många glada minnen härifrån.



     



  


Av Mona Nilsson - 4 augusti 2012 08:31

Vi har just avslutat frukosten och Gerd sökar undan. Vädret är helt underbart och nästan helt molnfritt. Klockan 11.00 börjar bakluckloppis så det måste jag ju bara kolla in.

Av Mona Nilsson - 3 augusti 2012 08:32


Är nyduschad och redo för resan tillLaisvall. Har inte varit i Laisvall på tjugo år så det ska bli spännande att se om jag känner igen mig.  Ska bli kul att få träffa några av mina gamla klasskamrater. Kommer att skriva mer om detta när jag kommer hem på söndag.


Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards