Monas Blogg

Alla inlägg den 26 september 2021

Av Mona Nilsson - 26 september 2021 14:46

I April blev jag uppsagd från mitt jobb eftersom restaurangen jag jobbar på ska läggas ner och den 23:e gjorde jag mitt sista arbetspass. Har semster fram till sista anställningendagen som blir den 7:e oktober. Nu kan man kanske säga att jag har blivit pensionär (fast jag egentligen blir det i januari).

 

Har länge funderat på att flytta ut till stugan i Norrlångträsk den dagen jag blir pensionär och i torsdags den 23:e flyttade jag hit.. Hur länge jag klarar mig ensam här är en annan fråga. Kanske kommer jag att få lappsjuka men jag får i alla fall lugn och ro och det behöver jag verkligen.

 

Här under kategorin "Livet på Landet" kommer jag att berätta hur det går för mig här i byn och lite om vad jag gör. Sonen Christer kommer i stort sett varje helg men även resten av familjen i den mån att de har tid.

 

I fredag kom mina barn Christer och Rosita hit och de hade med sig barnbarnen Lexie (Christers) och Felicia (Rositas). Vi har haft en trevlig helg med god mat och lite jobb. Mina barn fixade lite på tomten men sälv satt jag mest inomhus men tittade till dem ibland.

 

I fredags när de kom bjöd jag dem på Korvgryta som jag älskar.

 

    

 Vid 10 tiden i dag åkte familjen hem och nu är jag ensam. Skönt, men jag saknar dem lite i alla fall. Tur att de kommmer tillbaka nästa helg.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards