Monas Blogg

Alla inlägg under augusti 2008

Av Mona Nilsson - 25 augusti 2008 08:49



I dag är jag sjuk och hemma från jobbet.


------------------------------------------------------------------------------------


Kommer att sätta in korta presentationer på mina arbetskamrater med början nästa måndag.


Ha en bra dag.

Av Mona Nilsson - 23 augusti 2008 08:02

Idag är solen framme...hade nästan glömt bort hur den såg ut. Ska jobba idag men i kväll kommer Rosita och Bosse och då blir det god middag med vin.

Av Mona Nilsson - 22 augusti 2008 07:30


Var hos min svärdotter Camilla igår och firade att hon fyllde 24 år. Tog med mig kameran för att ta några kort men upptäckte sen att batterierna var helt döda. Det är ju så typiskt. Det blev tyvärr inga kort. Trist.


Köpte nya batteri och en batteriladdare för 179 kronor. Nu kommer jag att se till att jag alltid har nyladdade batteri när jag ska bort.


I dag, klockan 10.00, ska jag till min ekonomirådgivare Solveig W. Behöver allt stöd jag kan få nu eftersom jag befinner mig mellan ett aktivitetstöd och min första riktiga lön på många år. Inkomsten är urusel den här månaden så frågan är hur det ska gå.

Av Mona Nilsson - 20 augusti 2008 21:15


Är oerhört trött och har värk efter dagens jobb. Visserligen var det en lugn dag på jobbet men vad hjälper det. Har bara suttit framför datorn sen jag kom hem i eftermiddags.


Snart ska jag spela en turnering på spelsaiten Blip och sen blir det nog sängen. Har svårt att sova på nätterna och jag måste försöka få den sömn jag behöver.


Fick en fin sommargåva av min vän Anita idag. Tack för den, Anita.


Av Mona Nilsson - 20 augusti 2008 06:55


Välkommen till "Kvinnorna"


”Kvinnorna” består av en mailingslista (och har en egen kategori här) för oss heterosexuella tjejer. Vi pratar om det vardagliga livet, och om nästan allt möjligt. De saker vi undviker är politik, religion och sex, då det finns andra listor för den sortens diskussioner!


Att få dela sina tankar och åsikter med andra människor är för alla värdefullt, att träffa nya vänner via Internet är bra när avstånden IRL oftast är långa. Här på listan tar vi hand om varandra och ingen lämnas utanför. Vi tröstar varandra, skrattar med varandra och ställer upp när någon medlem känner sig nere. Vi dömer ingen och vi ser till att alla medlemmar mår bra.


Listan har en begränsning på nuvarande 8 medlemmar och det p.g.a att vi ska försöka att få en god gemenskap. Det är svårt att lära känna för många människor samtidigt, och 8 är en lagom gräns.


------------------------------------------------------------------


Nuvarande 8 medlemmar:


Anki, Neta, Mona, Ester, Moniqa, Marie, Karin, Nilla


------------------------------------------------------------------


Av Mona Nilsson - 19 augusti 2008 22:27


Min Vän Klimakteriet


Sömnen smyger sig sakta över mig när jag sitter framför Tv:n och slöar. ”Dags att sova”, tänker jag. Jag gör min kvällstoalett och känner att en svallning är på gång. ”Typiskt att den ska komma just nu när jag ska i säng”, tänker jag och försöker fläkta mig med handduken...lönlöst förstås. Svallningen går inte att stoppa. Klockan är nu 23:15


Går in i sovrummet, kollar att fönstret är öppet på glänt. Jo, alldeles riktigt. Lägger mig i sängen och försöker ta det lugnt så att jag kan bli sval. Svalkan kommer men just då känner jag en knöl i sängen. Stiger upp och trollar bort den. En ny svallning är på väg...jag klarade inte påfrestningen med knölen. ”Nåja”, tänker jag. ”Det blir snart bra bara jag får sova en stund”.


Äntligen infinner sig sömnen och jag åker ut i drömmarnas land. Bzzz, bzzz…”Oh nej, inte mygg”, tänker jag besviket när jag vaknar till ett obeskrivligt surrande. Jag tänder nattlampan för att försöka lokalisera var myggan håller hus.

Jag ser ingen mygga och hör inget. Släcker nattlampan och lägger mig till rätta. Då kom det...surrandet bakom nacken. Förargad och irriterad börjar jag myggjakten.


Tyst...äntligen tyst. Myggan är borta men hur är det med mig? Jo, jag svettas som en gris. Efter lite fläktande med en tidning lyckas jag äntligen somna om. Klockan är nu närmare tre på natten.


Hinner inte mer än somna, känns det som, förrän jag kastar av mig täcket i ett desperat försök att hejda en kommande svallning. Lönlöst...jag känner hettan sprida sig i ansiktet och armarna. Tittar på klockan...06.00. Jag suckar tungt och stiger upp ur sängen.
”Lika bra att stiga upp”, tänker jag. ”Ännu en lugn och skön natt med min vän klimakteriet.”


© Mona Nilsson

Av Mona Nilsson - 19 augusti 2008 22:18


Flickan i bussen


(Detta hände under en meditation) 


Jag är en liten flicka på ca 7 år och jag sitter i en buss,. Utanför bussen ser jag en äldre kvinna och hon har en aura av ljus runt sig. Hon kliver in i bussen och sätter sig bredvid mig. Jag ler mot henne och känner mig tillfreds.


Strax efter synen kommer följande ord till mig:

"Lär dig att lita på din inre visdom"

Av Mona Nilsson - 19 augusti 2008 17:11



Hej och välkommen till Monas Blogg och Hemsida!


Har i dag startat en ny Blogg som också kommer att bli min nya hemsida.


Min gamla Blogg: Mona57.bloggagratis.se kommer att finnas kvar

så ni kan läsa där om tiden före den här bloggen startades. 


Kanske flyttar jag över några av de inlägg som jag vill ha kvar.

Det är faktiskt lättare att göra en ny Blogg än att redigera den gamla.

Det tar alldeles för lång tid för mig.


Än har jag inte hunnit göra mer än denna sida men det kommer att

bli mer framöver. Nu har jag ju bara en sida att sköta om så det ska

nog gå bättre än tidigare.


Vi ses!


Välkommen tillbaka!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards