Monas Blogg

Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Mona Nilsson - 25 oktober 2008 17:33

 

Vad är meningen med livet?
Varför finns vi här?
Vad är vi här för att göra?

Svaret på den frågan är "Villkorslös kärlek", säger många som jag pratat med. Det står även i ett antal böcker som jag läst.


Min son sa här om dagen att Villkorslös kärlek är den kärlek man känner för sina föräldrar och vise versa.

Men varför säger man då?

Jag älskar dig, men måste du...
Jag älskar dig, men borde du inte...
Jag älskar dig, men kan du inte...

Är detta Villkorslös kärlek?

Det finns många som jag älskar med deras brister och fel.

Förutom mina barn så är det min syster Ester som jag älskar mest av alla. Det har jag alltid gjort och kommer alltid att göra. Hon är den bästa syster man kan tänka sig. Hon ställer upp för mig hur jobbigt det än kan tyckas för henne.


Ester betyder nog mer för mig än vad mina föräldrar någonsin har gjort. Vad skulle jag göra om hon skulle gå bort? Vem skulle jag då prata med angående det som trycker mig? Vem skulle kunna få mig att skratta som hon gör?

Jag älskar dig, Ester.

Hoppas du läser det här, Ester, för jag är nog dålig på att tala om för dig hur mycket jag älskar dig.

Kram

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards